Genvägar

Projektledning och samordning
Välkommen till projektavdelningen på CuroTech
På CuroTech hjälper vi byggherrar och totalentreprenörer att säkerställa fullständig och aktuell FID-dokumentation för sina byggprojekt. Under ett byggprojekt tar vi hand om all dokumentationsinsamling, påminnelser och kvalitetssäkring för underleverantörer - oavsett om det är för beställarens eller totalentreprenörens räkning. Vårt team ser till att all nödvändig information samlas in på rätt sätt och laddas upp till FDVweb, vilket ger kunden en fullständig och professionell översikt över allt de behöver.
Vi tar hand om dokumentationen åt dig
Vi förstår hur viktigt det är att ha korrekt drift- och underhållsdokumentation. Därför samordnar vi information från underleverantörer för att säkerställa ett heltäckande dokumentationspaket. När projektet är klart kommer dokumentationen att omfatta ritningar, användarmanualer och rutiner för egenkontroll – allt som behövs för effektiv drift och underhåll
Uppgradering av befintliga projekt
Har du dokumentation på ett usb-minne eller lagrad någon annanstans? Vi hjälper dig att strukturera och ladda upp alla dina viktiga dokument till FDVweb så att de är lättillgängliga dygnet runt. Vårt team kan också lägga till nödvändiga interna kontrollrutiner så att du alltid har full överblick och uppdaterade dokument på ett och samma ställe.
Träffa koordinatorerna
Kontakta oss idag för att ta reda på hur vi kan hjälpa dig med dina dokumentationsbehov, oavsett om det gäller nya eller befintliga projekt!

Frågor och svar
-
-
-
Anpassning för hyresgäster

Vid ombyggnad eller anpassning av befintliga byggnader för att möta specifika behov erbjuder vi skräddarsydda lösningar som t.ex:
- Dokumentation av ändringar och uppdateringar i FDVweb
- Samarbeta med underleverantörer för att säkerställa fullständig och korrekt dokumentation
- Inmatning av uppdaterad information om nya rumsindelningar, tekniska installationer och annan relevant dokumentation
Detta säkerställer att anpassningar dokumenteras i enlighet med krav och standarder samt att FDVweb hålls uppdaterad och användarvänlig.
Nybyggnad/renovering

För nya byggprojekt startar vi processen
genom att samla in nyckelinformation som t.ex:
- Antal plan
- Kommersiell, bostad eller båda
- Totalt antal kvadratmeter
- Hur stor del av detta är parkering
Med detta som grund tar vi fram en offert. Vi tar ansvar för att samordna och samla in all nödvändig dokumentation från underleverantörer, se till att allt uppfyller kraven och ladda upp dokumentationen till FDVweb. All dokumentation sorteras enligt norsk standard och byggdelstabellen för en överskådlig struktur.
Dokumentation

Har du dokumentation på ett USB-minne eller annan lagringsenhet?
Vi hjälper dig:
- Digitalisering och strukturering av dokument
- Införande av lagstadgade förfaranden och intern kontroll
- Ladda upp till FDVweb, där dokumentationen finns tillgänglig 24/7
För befintliga projekt kan vi lämna en offert baserad på timtaxa eller ett fast pris efter att ha granskat dokumentationen.
Visste du att vi har många spännande moduler för hållbarhet i FDVweb?
Boka din demo nu